پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119112
رونمايي از سامانه راکتي فلق و نخستين خودروي تاکتيکي سنگين کشور
تاریخ انتشار : 1393/07/10
نمایش : 2278
با حضور سردار حسين دهقان از سامانه راکتي پرتاب کننده راکت فلق و نخستين خودروي تاکتيکي ۸×۸ با نام ظفر در سازمان صنايع دفاع رونمايي شد.
 به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از اداره کل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، با حضور سردار حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، از سامانه راکتي پرتاب کننده راکت فلق و نخستين خودروي تاکتيکي 8×8  با نام ظفر در سازمان صنايع دفاع رونمايي شد.

وزير دفاع در حاشيه مراسم رونمايي از اين دستاوردهاي مهم دفاعي، اظهار داشت: سامانه راکتي فلق يکي از تسليحات کارآمد رزم زميني است که نقش مؤثري در تأمين اجراي آتش سنگين با حجم بالا را دارد. اين سامانه از قدرت مانور بالا ، زمان استقرار و روانه سازي کوتاه ، انجام عمليات ضربتي و توانايي جابجايي در مناطق صعب العبور برخوردار مي‌باشد.

وزير دفاع،  توانايي انهدام اهداف دشمن تا عمق 10 کيلومتري را يکي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد اين سامانه در مقايسه با سامانه‌هاي مشابه ذکر کرد و افزود : با استفاه از اين سامانه دو منظوره ، يگان‌هاي رزمي مي‌توانند دو نوع راکت از نوع 240 و 333 م.م با نام راکت‌هاي فلق 1 و 2 را با حجم آتش سنگين عليه اهداف دشمن بکار گيرند.
وي در تشريح مزاياي راکت‌انداز ظفر گفت: امکان بارگزاري راکت در سريع‌ترين زمان ممکن و با سهولت کافي توسط جرثقيل خودبارگذار ، موجب افزايش سرعت عمل در هنگام رزم و عمليات مي‌شود و قابليت حمل مهمات مورد نياز توسط اين سامانه نيز باعث کاهش نفرات خودروهاي همراه مي‌گردد.
سردار دهقان، وجود جعبه‌هاي يکبار مصرف کامپوزيتي براي انبارداري، حمل و نقل و شليک راکت‌ها را از ديگر مزاياي اين سامانه ذکر کرد و افزود : اين ويژگي ضمن ايجاد چالاکي و چابکي باعث کاهش شديد وزن و زمان  بکارگيري سامانه مذکور مي‌شود.
وزير دفاع گفت : قدرت انفجار سرجنگي و شعاع مناسب ترکش راکت‌هاي فلق در کنار قابليت تاکتيکي راکت انداز ، امکان قدرتمندي براي رزم زميني منطبق با تهديدات روز را ايجاد مي‌کند.
سردار دهقان همچنين در تشريح ويژگي هاي خودروي تاکتيکي سنگين ظفر 8 ×8 گفت: اين خودرو قابليت حمل انواع لانچر ، موشک ، رادار ، راکت و پست هاي فرماندهي را داراست و با داشتن سيستم تعليق مستقل و محورهاي متحرک ، قادر مي‌باشد در مناطق ذوعارضه و صعب‌العبور ، بسيار قوي و نرم عمل کرده ،  انتقال شتاب به سامانه مورد حمل را به حداقل برساند.


وزير دفاع افزود : اين خودرو مجهز به سيستم حفاظت جنگ‌هاي نوين است و با داشتن 4 محور محرک ، دو محور فرمان‌پذير ، شعاع عملياتي 800 کيلومتر و سيستم تعليق مستقل ، توانايي حمل 24 تن بار ، عبور از شيب‌هاي تند طولي و عرضي ، گودال هاي عريض ، آب با عمق زياد و موانع پله را دارد.


سردار دهقان تصريح کرد: با طراحي و ساخت اين خودرهاي تاکتيکي ، وابستگي تحرک سامانه‌هاي سنگين به خارج از کشور قطع و اين نياز بسيار مهم و راهبردي ، با امکانات داخل کشور تأمين خواهد شد.


وزير دفاع در پايان با تشکر و قدرداني از تلاش و همت متخصصان سازمان صنايع دفاع در طراحي و توليد اين محصولات مهم دفاعي تصريح کرد : اين دستاوردهاي گرانبها بر اساس تجارب ارزشمند دفاع مقدس و در پرتو فرهنگ ، کار و مديريت جهادي به منصه ظهور رسيده است ضمن بي‌اثر کردن تحريم‌هاي دشمنان انشاءالله با بکارگيري آن در سازمان‌ رزم نيروهاي مسلح ، توان عملياتي آنان به نحو مطلوبي افزايش مي‌يابد.

انتهاي پيام/ط

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html